System stanowi źródło informacji na temat wszystkich osób związanych z jednostką administracyjną poprzez zamieszkanie na jej terenie, posiadane zobowiązania z tytułu podatków lub opłat, korzystanie z pomocy społecznej lub zatrudnienie w jednostce.
Jednocześnie w przypadku braku podstawowego systemu ewidencji ludności, jakim jest ELUD+, INFO+ ułatwia obsługę pozostałych systemów pakietu RADIX, tworząc własną, „pomocniczą” bazę osób rejestrowanych w którymkolwiek z systemów. Dzięki temu możliwa jest bieżąca kontrola prawidłowego tworzenia baz utrudniona jest rejestracja nieprawidłowych danych osoby zarejestrowanej wcześniej w innym systemie RADIX, co może zdarzyć się np. wskutek błędów literowych podczas wpisywania danych.
System umożliwia udostępnianie danych zarejestrowanych w systemach pakietu RADIX systemom zewnętrznym za pośrednictwem usług internetowych oraz wymianę danych systemów EZAR+/FA+ z Centralnym Systemem Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego.
Do podstawowych funkcji systemu INFO+ należą:
- automatyczne wyszukiwanie z baz systemów RADIX
zainstalowanych w urzędzie zarejestrowanych danych,
dotyczących wskazanej osoby fizycznej lub podmiotu niebędącego osobą fizyczną;
- przygotowanie raportu zawierającego
pełne dane osobowe, charakterystykę wraz z formami
władania gruntami i nieruchomościami,
danymi dotyczące prowadzonej działalności
gospodarczej, zestawienie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
pobieranych dodatków mieszkaniowych,
podstawy naliczania i wysokości podatków
i opłat, realizację
zobowiązań finansowych z tytułu podatku
i opłat, dane osób zatrudnionych w urzędzie
i jednostkach związanych,
dotyczących między innymi warunków
i form zatrudnienia, wynagrodzenia oraz przebiegu pracy;
- automatyczna ewidencja osób fizycznych i prawnych,
dla których przygotowano raport;
- udostępnianie syntezy zawartości raportu;
- udostępnianie wybranej części
szczegółowej raportu;
- przeglądanie i modyfikowanie danych rejestracyjnych
oraz fizycznych obcych (tzn. nie zarejestrowanych
w systemie ELUD+) i osób prawnych;
- rejestracja danych osób fizycznych lub prawnych;
- udostępnianie danych zarejestrowanych w systemach RADIX systemom zewnętrznym (EBOI+, CSIZS).