EZAR+

Oprogramowanie

System Obsługi Świadczeń Rodzinnych EZAR+

System Obsługi Świadczeń Rodzinnych EZAR+ powstał w celu ułatwienia pracy Urzędom i Instytucjom zajmującym się obsługą świadczeń rodzinnych zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. 2003 nr 228, poz. 2255).

przeznaczenie

Przeznaczenie

System EZAR+ umożliwia:

Rejestrowanie i prowadzenie ewidencji

  • rejestrowanie i prowadzenie ewidencji wszystkich typów wniosków o świadczenia rodzinne,
  • rejestrowanie i prowadzenia ewidencji związanych ze składanymi wnioskami załączników,
  • rejestrowanie i prowadzenie ewidencji wnioskodawców, osób pobierających świadczenia oraz członków rodzin wraz z zaświadczeniami o dochodach.

Wystawianie decyzji

  • rodzaj i liczba świadczeń podpowiadane są automatycznie przez system, w zależności od typu składanego wniosku i danych świadczeniobiorców (np. wiek, stopień niepełnosprawności),
  • treść decyzji podpowiadana jest automatycznie przez system po kontroli złożenia wszystkich wymaganych załączników, w zależności od naliczonej kwoty dochodów na członka rodziny oraz danych świadczeniobiorców (np. wiek, stopień niepełnosprawności).

W systemie istnieje możliwość sparametryzowania wymagalności dokumentów poszczególnych rodzajów w zależności od składanego wniosku.

Wypłaty zasiłków

EZAR+ umożliwia sporządzenie i wydrukowanie:

  • list wypłat,
  • przekazów pieniężnych pocztowych,
  • druków przelewów na konta świadczeniobiorców.

Od wypłacanych zasiłków są automatycznie naliczane właściwe składki ZUS, a następnie odpowiednie dokumenty ZUS są sporządzane i przekazywane do Programu Płatnika.

Sprawozdawczość

Sporządzanie i wydruk: Sprawozdania rzeczowo-finansowego o zrealizowanych zadaniach z ustawy o świadczeniach rodzinnych.

Współpraca z innymi systemami:

  • przejmowanie danych osobowych wnioskodawców i członków ich rodzin z Systemu Ewidencji Mieszkańców ELUD+ oraz z Systemu Informacji o Mieszkańcach, Właścicielach i Użytkownikach INFO+,
  • przekazywanie dokumentów ZUS (np. RCA) do Programu Płatnika,
  • współpraca z Centralnym Systemem Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego.

Czyste Powietrze

Podsystem EZAR2+ wspiera wydawanie zaświadczeń o dochodach zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 22 października 2020 roku (Dz.U. 2020, poz. 1713), m.in. rejestrację i prowadzenie ewidencji wniosków o wydanie zaświadczenia, wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego dochodu i przygotowanie raportów z realizacji projektu „Czyste powietrze”.

Platforma systemowa

  • System operacyjny Microsoft Windows
  • Serwer bazy danych Microsoft SQL Server lub PostgreSQL