- wygenerowanie faktur KSeF w formie plików XML zgodnych z strukturą logiczną FA(3),
- przesłanie ich do KSeF,
- odbiór UPO (potwierdzenia odbioru).
W celu odróżnienia faktur B2B od faktur B2C, o wysyłaniu faktur sprzedaży do KSeF będzie decydował dodatkowy parametr w danych kontrahenta, rejestrowany przez użytkownika systemu.
Systemy obsługujące faktury zakupu (FKB+ i RZA+) będą je pobierały z platformy KSeF (jw. za pośrednictwem dowolnej wersji systemu INFO+) lub z plików XML zgodnych z strukturą logiczną FA(3). W systemie FKB+ dane z faktur zakupowych KSeF będzie można pobrać do kartoteki faktur albo do kartoteki dowodów księgowych. W systemie RZA+ faktury KSeF będą mogły zostać pobrane do kartoteki zobowiązań.
W systemach RADIX zostanie udostępnione kompleksowe wsparcie potrzeb dotyczących KSeF, uwzględniające specyfikę potrzeb JST. Oprócz wyżej opisanych wysyłki i odbioru faktur planowane jest udostępnienie obsługi:
- trybu offline,
- trybu awarii,
- generowania kodów QR na wydrukach faktur (kod I weryfikacja i pobieranie faktury, kod II weryfikacja certyfikatu),
- faktur wystawionych dla nieokreślonej jednostki, tj. bez oznaczenia odbiorcy,
- uprawnień wybranych osób do pracy w kontekście określonego zbioru jednostek organizacyjnych, będących odbiorcami lub wystawcami faktur gminy.