Integracja z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF)

2025-09-04

Integracja z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF)

Uprzejmie informujemy, że systemy RADIX: FKB+, RZA+, EOD+, FAKTURA+, EKO+, EGW+, NDZ+, EBUD+ i REJ+ będą komunikowały się z platformą KSeF 2.0. W systemach FKB+, FAKTURA+, EKO+, EGW+, NDZ+, EBUD+ i REJ+ zostanie dodana nowa kartoteka „Faktury KSeF”, umożliwiająca:
  • wygenerowanie faktur KSeF w formie plików XML zgodnych z strukturą logiczną FA(3),
  • przesłanie ich do KSeF,
  • odbiór UPO (potwierdzenia odbioru).
Przesyłanie faktur i odbiór UPO będą się odbywały za pośrednictwem systemu INFO+ (w dowolnej wersji, również w podstawowej wersji „start”).
W celu odróżnienia faktur B2B od faktur B2C, o wysyłaniu faktur sprzedaży do KSeF będzie decydował dodatkowy parametr w danych kontrahenta, rejestrowany przez użytkownika systemu.

Systemy obsługujące faktury zakupu (FKB+ i RZA+) będą je pobierały z platformy KSeF (jw. za pośrednictwem dowolnej wersji systemu INFO+) lub z plików XML zgodnych z strukturą logiczną FA(3). W systemie FKB+ dane z faktur zakupowych KSeF będzie można pobrać do kartoteki faktur albo do kartoteki dowodów księgowych. W systemie RZA+ faktury KSeF będą mogły zostać pobrane do kartoteki zobowiązań.

W systemach RADIX zostanie udostępnione kompleksowe wsparcie potrzeb dotyczących KSeF, uwzględniające specyfikę potrzeb JST. Oprócz wyżej opisanych wysyłki i odbioru faktur planowane jest udostępnienie obsługi:

  • trybu offline,
  • trybu awarii,
  • generowania kodów QR na wydrukach faktur (kod I — weryfikacja i pobieranie faktury, kod II — weryfikacja certyfikatu),
  • faktur wystawionych dla nieokreślonej jednostki, tj. bez oznaczenia odbiorcy,
  • uprawnień wybranych osób do pracy w kontekście określonego zbioru jednostek organizacyjnych, będących odbiorcami lub wystawcami faktur gminy.